Kenyeres Oszkár a Duna TV-n futó Hazajárók turisztikai magazin egyik szereplője immár 10 éve, hogy a nyári szabadságait Európa változatos tájait bebarangolva tölti el.

Földrajz-történelem szakos tanárként a hegyek szeretete már kamaszkorában belé ivódott. Utitársként felesége és két lánya osztozik vele a kalandokban. Jártak már a skandináv országokban, Skóciában, Erdélyben. Idén a számunkra kissé ismeretlen Grúzia és Örményország természeti szépségei kerültek sorra.

A kizárólag csak bakancsos túrák és vadkempingezések nehézségeibe, ám izgalmas és változatos mindenapjaiba kalauzol el minket két héten keresztül.

hirdetes_300x300

Egyedi tartalom magával ragadó képek csak a Körkép olvasóinak.

Vágjunk is bele!

Vakáció a Kaukázusban

1 – 3 napig csak Kelet felé

Vadul hullámzik a Fekete-tenger, a hullámtörő sziklák tompítanak valamit a hullámok erején, de a sárga fövenyt újra és újra elárasztja a felkavart partmenti homok. Mindig jó meglátni a tengert, még úgy is, hogy most zuhog az eső, és ez miatt éjszaka alig aludtunk valamit.

A viharos tenger

Itt állunk a török-grúz határtól 10 kilométerre, este már nem volt erő és idő szállást keresni, így megvolt az első autóban töltött éjszaka. A mostani esőt adó ciklont mintha húznánk magunk után, szinte a Délvidék óta követ bennünket, és három napja próbálja elrontani a kedvünket. Ám a kedv elronthatatlan, végre megérkeztünk Grúzia kapujába, amely az idei nyári túránk leginkább várt célpontja.

Bolgár-szerb határ – a hazatérő török vendégmunkások miatt azért megvolt az 1 óra várakozás

Érkezés Isztambulba

Isztambulban azért illik megállni egy szusszanásra

Isztambul – A Nagy Bazár

Immár tizedik éve, hogy a gyerekeket bepakoljuk hátra, aztán nekivágunk Európának, hogy annak minden apró zugát megismerjük. Néztük már a kontinens északi végeit a norvégiai Nordkappon vagy a skóciai Orkney-szigeteken, de megjártuk már a portugáliai Algarve vagy éppen Szardínia és Korzika strandjait is.

Ez egyfajta szakmai ártalom, hisz a fél család földrajz szakon végzett (a másik fele talán majd ott fog), másrészt szeretünk hódolni a legfőbb hobbinak, az utazásnak. Sokat gondolkoztunk mi legyen a következő célpont, és hát valljuk be elsőre Grúzia és Örményország autóval való bejárása vad ötletnek tűnt, de hát, ha menni kell, akkor menni kell.

Isztambul

Átkelés a Boszporuszon

Samsunnál értük el a Fekete-tengert

Az első három nap utazásra lett szánva, sokat nem időztünk a látnivalókkal a Vác – Nándorfehérvár – Nis – Szófia – Isztambul – Samsun – Trabzon – Sarp útvonalon. De majd eztán: holnap már az első grúziai benyomásokról fogunk mesélni!

Kenyeres Oszkár

Képek: A szerző felvételei

Nyitókép: Alvóhely Sarpnál

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Ön lehet az első aki a tetszik gombra kattint!